Розбудова національної освіти в сучасних умовах з урахуванням кардинальних змін у всіх сферах сучасного життя, історичних викликів ХХІ століття вимагає критичного осмислення та забезпечення формування особистості, яка усвідомлює свою належність до Українського народу, європейської цивілізації, орієнтується в реаліях і перспективах соціокультурної динаміки, підготовлена до життя в постійно змінюваному, конкурентному, взаємозалежному світі.

Актуальність завдання виховання громадянина-патріота визначається політичними процесами, що відбуваються в Україні. Для України громадянсько-патріотичне виховання важливе на даному етапі тому, що воно покликане сприяти формуванню Соборності України, її цілісності.

Громадянсько-патріотичному вихованню в нашій школі надається особлива квага, постільки виникає гостра потреба у розвитку високодуховної особистості, в якій органічно поєднуються високі моральні якості, громадянська зрілість, патріотизм, самоактивність, творчі начала, почуття обов’язку у захисті Батьківщини, відповідальності перед суспільством.

Виховання громадянина-патріота - це процес діяльності педагогів та вихователів школи, спрямований на формування особистості учня, здатного будувати нову державу, творити себе і своє життя, відповідати за власні дії і вчинки, впливати на становище і долю класу, школи, суспільства. Такий громадянин характеризується високим рівнем національної, правової свідомості і самосвідомості, громадянською, соціальною відповідальністю, мужністю, готовністю до захисту України, її інтеграції у світове Європейське суспільство.

Світогляд громадянина-патріота ми формуємо на прикладах історії становлення Української державності, українського козацтва, героїки визвольного руху, досягнень у галузі політики, освіти, науки, культури, спорту. Акцентуємо увагу на тому, що громадянин-патріот усвідомлює необхідність знання державної мови, здатний неупереджено ставитися до культури інших народів, толерантно сприймати потреби етнічних меншин, що проживають в Україні; йому властиві інтелектуальні, духовні,трудові, художньо-естетичні риси, розумні потреби та установки, прагнення до розвитку творчих здібностей, самовираження, самоствердження і самореалізації, активної діяльності, спрямованої на участь у справах і житті класу, школи, суспільства; реалізацію його демократичних і гуманістичних начал, здатність до виконання громадянського обов’язку.

Отже виховання громадянина-патріота здатне дати новий імпульс духовному оздоровленню народу, формуванню громадянського суспільства є головним завданням виховної роботи педагогічного колективу школи.

Школа-інтернат як соціокультурний осередок громадянсько-патріотичного виховання школярів

Громадянсько-патріотичне виховання школярів

Додатки 1, 2

Кiлькiсть переглядiв: 160

Коментарi